تا دستیابی به مطالبات مان اتحاد و همبستگی را حفظ کنیم

حدود یک ماه است (٢٨ روز) کارگران شرکت قطعات توربین شهریار در اعتراض به عدم تحقق مطالبات خود در اعتصاب به سر می برند؛ در شرایطی که کارگران و خانواده های آنان در حالت بیم و امید به سر می برند اما همچنان متحدانه پیگیر مطالبات خود هستند؛ قابل ذکر است خانواده های کارگران اخراجی نیز در همراهی با همسران شان جلو درب شرکت تجمع داشتند.
روز چهارشنبه گذشته صورتجلسه ای با دو بند از سوی کارگران به رویت مدیریت شرکت می رسد. مدیریت با قطع اخراج ها، بستن قراردادهای یکساله و پرداخت حقوق های معوقه موافقت می کند اما با شرط دیگر کارگران که در بند اول آمده بود که در صورت اخراج هر کارگری، به هر دلیلی حتا مثلن شرارت، بایستی با آگاهی کمیته انتظامی که نماینده کارگران در آن حضور دارد انجام گیرد مخالفت کرده بود؛ از این رو از امضای صورتجلسه سر باز زد. بعد از آن روز مطلبی به نقل از مدیر عامل در روزنامه صبح امروز چاپ می شود که ایشان گفته اند کارگران به خاطر اعتیاد اخراج شده اند. کارگران از این موضوع عصبانی می شوند که چرا مورد اتهام و دروغ پردازی قرار گرفته اند. در مقابل اعتراض کارگران مدیر عامل مصاحبه را انکار می کند. کارگران با روزنامه مذکور تماس می گیرند؛ در جواب کارگران گفته می شود نوار صوتی این مصاحبه در دفتر روزنامه موجود است. در خبری دیگر گفته می شود شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران ( مپنا ) و شرکت های وابسته به آن قرار است ده میلیارد تومان به شرکت قطعات توربین شهریار بدهند. روز سه شنبه بعد از ظهر- دیروز – شایعه ای بدین مضمون بالا می گیرد که مدیریت گفته با کلیه کارگران شرکت قرارداد یکساله ( تا پایان سال ۹٢ ) بسته می شود و حقوق های معوقه پرداخت می شود؛ شایعه چنان بالا گرفته بود که کارگران فکر می کردند تا آخر وقت اداری نوبت شان برای بستن قرارداد یکساله فرا می رسد؛ اما بالاخره ساعت کاری به پایان رسید و خبری از امضای قرارداد نشد. همچنین گفته می شود مدیرعامل که در اهواز به سر می برد به حسابداری دستور داده به مناسبت ماه رمضان به هر یک از کارگران پنجاه هزار تومان پرداخت شود.
امروز چهارشنبه- ٢٦ تیر ماه ۹٢ – گفته می شد هدف مدیر عاملی از اتهام زنی به کارگران آن هم در یک روزنامه رسمی کشور ، ایجاد تزلزل میان آنها بوده است تا به اتحاد و همبستگی شان که رمز پیروزی بوده خدشه وارد کند. همچنین امروز نیز برخی خوشبین هستند که امضای قراردادها به انجام می رسد.
هدف مدیر عامل از اتهام زنی و دروغ پردازی هر چه بوده باشد از جمله ضربه زدن به اتحاد کارگران و ایجاد تفرقه میان آنها، ما کارگران به تجربه دریافته ایم که تنها راهی که می تواند مطالبات مان را عملی کند اتحاد و ایستادگی است هم چنان که تاکنون ادامه داده ایم. بسیاری از هم طبقه ای های ما که از راه فروش نیروی کار شان،هم چون ما، زندگی می کنند ماه ها ایستادگی کردند تا خواست و مطالبات شان جامه عمل بپوشد. هم چنان که سال ها ست برای تامین امنیت شغلی مان مبارزه می کنیم از تجربه خود و دیگر هم طبقه ای های مان درس بگیریم و راه نفوذ هر گونه تفرقه و تزلزل را ببندیم.
کارگران نیروگاه ها
چهارشنبه ۲٦ تیر ماه ۱۳۹٢

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.