فعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان: چند خبر

اخبار کارگری کارگران بازنشسته ریسندگی پوشش

خبر اول:

بیش از ۳ ماه است که ۳۱ نفر کارگران بازنشسته هنوز به اداره کار و بانک جهت گشایش حساب دریافت حقوق بازنشستگی معرفی نشده اند پس از اعتراض و تجمع جند روز متوالی مقابل اداره تامین اجتماعی گلسار رشت و تهدید شدن از جانب اطلاعات، روز دوشنبه ساعت ۲ بعداظهر بیست و دوم تیر قرار شد جلسه ای با شرکت کارگران مدیر عامل صنایع پوشش نصرت اله صمدی داشته باشند محل این جلسه مشترک در فرمانداری رشت و با هدف تصمیم گیری برای معرفی به بانک جهت باز کردن حساب و دریافت مفاسی حساب بازنشستگی اعلام شده است –

بحران و رکود صنایع فولاد گیلان

خبر دوم مجتمع فولاد گیلان

بیش از ۲ ماه است که مجتمع فولاد گیلان واقع در شهر صنعتی رشت تولید نداشته و بیشتر کارگران بخش تولید و خدمات در مرخصی اجباری بسر می برند. در این مدت بخشهای اداری و رانندگان تریلی حضور داشتند . طول ماهیانه کاری کارگران ۷ روز کار و ۲۳ روز تعطیلی با دستمزد پایه می باشد این کارخانه وابسته به بخش خصوصی و از سهامداران عمده آن خاندان هاشمی رفسنجانی و رسول دانیال زاده،گنجیان می باشد. رسول دانیال زاده به علت بدهکاری هزار میلیارد تومانی در بازداشت بسر میبرد.در حالیکه وامهای دریافتی را صرف ساختن برج دانیال زاده در شمال تهران روبه روی خانه علی لاریجانی کرده است.

ورود فولاد چینی زیر قیمت بازار داخلی از دلایل عمده ابراز شده جهت عدم تولید کارخانه می باشد.

لازم به ذکر است در این کارخانه حدود ۱۲۰۰ (هزار و دویست) کارگر مشغول به کارند که بیشتر این کارگران در بخشهای تولیدی فعال می باشد. عصر روز ۲۲ تیر ۹۴ از کارگران خواسته شد به کارخانه آمده تا درمورد راه اندازی مجدد تولید با آنها برنامه ریزی شود کارگران شروع تولید را ناشی از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و آثار اقتصادی آن میدانند.

خبر سوم-کارخانه فولاد امیر کبیر خزر نیز بیش از یکماه است که تعطیل شده و تولید ندارد این کارخانه در شهر صنعتی رشت قرار دارد.

خبر چهارم- فولاد ذوب آهن خزر – ۵۰ درصد سهام کاخانه با اعمال فشار و تهدید به شرکت تعاونی” برکت” وابسته به سپاه واگذار شد . مردادماه تغییراتی در هیئت مدیره از جانب سهامداران جدید ایجاد می شود. فولاد ذوب آهن خزر تنها کارخانه با فعالیت مستمر بوده اما دستمزد کارگران با تاخیر پرداخت می شود.

فعالان کارگر ضد سرمایه داری گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.