اخبار- فعالین کارگری ضد سرمایه داری گیلان

از رشت چه خبر؟

خبر اول

– مدتهاست که عوامل سد معبر شهرداری با ایجاد ایذا و اذیت برای دست فروشان حاشیه ی خیابان به جمع آوردن این بخش محروم و زحمتکس کارگر می پردازند.

– تحت فشار گذاشتن این مردمان زحمتکش بدستور مصطفوی نیا دادستان رشت و خلیلی شهردار رشت انجام گرفت.

– البته با تعویض شهردار رشت خلیلی که صابر جانشین وی شد این سیاست ضد مردمی همچنان ادامه دارد.

– شدت این اعمال از ۸ مهر ۹۳ افزایش یافت اکثر عوامل و عناصر سد معبر را لش و لوشها و لمپنهای خیابانی تشکیل میدهند.

– البته مکانهایی نیز برای تجمیع دست فروشان که خاصیت بازار محلی را ندارد در نظر گرفته شده که به اجبار تعدادی از آنها به این محل ها کوچ داده شده اند.

– موضوع دیگر اینکه در شنبه دوازدهم مهر این عناصر ضد مردمی سد معبری با ایجاد مزاحمت برای فروشندگان گوسفند به مناسبت “عید قربان” با گروکشی گوسفندان و قپانشان از آنها اخاذی میکردند، نمونه اش   گرفتن چهارصد و هشتاد هزار تومان در حوالی میدان نبوت توسط عناصر گشت سد معبر در تاریخ شنبه دوازدهم مهر صبح هنگام بوده بروید تحقیق کنید

اعتراض به اسید پاشی

خبر دوم- تاریخ شنبه سوم آبان ساعت ۳۰/۱۱ جمعیتی بیشتر خانمها حدود ۵۰ نفر روبروی دانشگاه علوم پایه رشت واقع در انتهای خیابان منظریه و تقاطع خیابان نامجو دست به تجمع زدند بیش از یک ربع از اعتراض نکشیده بود که مأموران انتظامی و امنیتی به همراه اوباشان پایگاه فاطمیه و شلمچه به سرکوب و پراکندن جمعیت پرداختند در این میان حدود ۴ نفر از خانمها دستگیر شدند سر دسته اوباشان فالانژ پایگاه تازه آباد فردی بنام عباس موید و ابراهیم پور که هر دو رزمی کار بوده با عواملشان و با مشت و لگد به جان زن و بچه ی مردم معترض رحم نکردند.

– سوال کارگران و مردم زحمتکش رشت این است اگر اسیدپاشی ربطی به تصویب قانون “نهی از منکر و امر به معروف” در مجلس فرمایشی و خود فروخته ی خائن به منافع کارگران و سایر مزد بگیران ندارد؟ چرا شما – دولت و حاکمیت- در دستگیری و شناسایی عوامل این جنایت اجتماعی تعلل می کنید؟ و یا اینگونه عصبی وحشیانه به تجمع زنان معترض به این بی حقوقی ارتجاعی که دارای “پیشینه ی مصرف تاریخی” دارد حمله ور می شوید؟ مخصوصاً در تهران ، اصفهان و رشت و … و …

– چه پاسخی ” سردمداران ولایت مدار سرمایه داری” برای این پرسشهای روشن دارند؟ مگر نه این است که با تصویب چنین قوانین ضد بشری وارد حریم خصوصی افراد جامعه شده و بدینوسیله دست به تعرض و سرکوب و ایجاد وحشت در جامعه می شوید؟

خبر سوم        

ناپدیدی یک میلیون لیتر گازوئیل

– بیش از یکماه از کمبود گازوئیل در سطح استان گیلان می گذرد پرس و جو کردیم، کاشف به عمل آمد که یک میلیون لیتر گازوئیل در طول دو ماه گذشته مفقود شده حال چگونه؟ ما نمیدانیم! چه کسی پاسخگوست؟

خبر چهارم

برق گرفتگی

– مهرداد فردپور کارگر ۳۳ ساله پارس شهاب رشت در هفته ی گذشته هنگام ماهیگیری کنار رودخانه دچار برق گرفتگ شده و فوت نمود. این کارگر در قسمت تراشکاری کارخانه کار می کرد.

ما این ضایعه ی اسفناک را به خانواده ی محترمش تسلیت می گوییم.

“فعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان”

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.